Германија го забрзува развојот на терминалите за увоз на течен природен гас (ЛНГ) како дел од стратегијата за целосна замена на рускиот гас по инвазијата на Украина во 2022 година. Државната компанија DET соопшти дека терминалот во Стаде, на реката Елба, ќе биде подготвен најрано во вториот квартал од 2026 година. Тој ќе биде петтата пловечка единица за складирање и регасификација, а според официјалните податоци, ЛНГ увозот во првите три квартали од годинава учествувал со 11% во германскиот увоз на гас.
Во Мукран, на островот Риген, приватната Deutsche ReGas веќе снабдува копнени мрежи преку врската OAL со поддршка на норвешката FSRU Neptune. Компанијата планира повторно активирање на втор FSRU и враќање на целосниот капацитет од 13,5 милијарди кубни метри до 2027 година. Истовремено е покренат тендер за проширување на капацитетот за дополнителни пет милијарди кубни метри годишно од 2027 до 2043, а веќе се склучени и долгорочни договори со BASF и Equinor.
Во Лубмин, ReGas и Hoegh работат на трансформација на постојниот капацитет во терминал за зелена амонијак и водород, кој ќе биде поврзан со потрошувачите преку операторот Gascade.
Во Вилхелмсхафен, Uniper го пушти во работа првиот германски FSRU во 2022 година и планира нов терминал за увоз на амонијак, како и постројка за зелен водород и електролизер од 200 мегавати. DET оваа година ја активираше и втората единица во Вилхелмсхафен, а сите регасификациски слотови за 2025 и 2026 веќе се распределени.
Во Стаде, DET и Hanseatic Energy Hub постигнаа договор за изградба на нова FSRU-инфраструктура, со почеток на подготовките веднаш, но терминалот нема да биде оперативен пред 2026 година. FSRU бродот Energos Force ќе биде распореден на локацијата, а меѓу главните клиенти се Uniper и EnBW. HEH планира копнен терминал за LNG, био-LNG и синтетички гас за 2027 година.
Во Брунзбител, FSRU Hoegh Gannet беше привремено отстранет за надградби и ќе продолжи да работи како предвесник на новиот копнен LNG-терминал што доби 40 милиони евра државна поддршка и се очекува да почне со работа кон крајот на 2026 година, заедно со новиот терминал за амонијак.
Извор: Ројтерс
