Голем дел од граѓаните во Европската унија очекуваат подобра заштита на ранливите потрошувачи, покажува најновиот Flash Eurobarometer 566. Истражувањето опфати перцепции за енергетските услуги, изворите на информации што ги користат граѓаните при избор на снабдувач и приоритетните области за подобрување на пазарот на енергија.
Според резултатите, 38% од Европејците сметаат дека е неопходно посилно да се заштитат енергетски сиромашните и ранливите категории. Како втор најважен проблем се издвојува неразбирливоста на сметките за електрична енергија и гас, со оглед на тоа дека само една третина од испитаниците целосно ги разбира своите сметки.
Довербата во енергетскиот пазар и снабдувачите е поделена. Иако повеќе од две третини од граѓаните им веруваат на своите снабдувачи дека нудат фер цени, репутацијата на компанијата и квалитетот на услугата се покажуваат како поважни од самата цена.
Наодите укажуваат на потребата од појасна комуникација, посилни механизми за заштита на потрошувачите и поедноставени процедури во насока на праведна транзиција кон чиста енергија. Темите како достапноста, заштитата и поголемата вклученост на потрошувачите ќе имаат централно место во претстојниот Европски план за достапно домување, кој ќе биде претставен следната недела, како и во пакетот „Енергија за граѓаните“.
Истражувањето е спроведено во периодот од 30 јуни до 15 јули 2025 година во сите 27 земји-членки на ЕУ, преку 18.250 телефонски интервјуа на фиксни и мобилни телефони.
Извор: Европска комисија
